dinsdag 27 november 2012

Wonderlijke Wereld van Websites

MSN.nl
Ik weet niet meer precies hoe het ging. Maar ik zat in groep 7. En opeens, had iedereen het over MSN. Enkelen uit mijn klas die hadden dit fenomeen al, waaronder ik. Nou konden we met elkaar kletsen, terwijl we allebei thuis waren. Wat was dat toch een wonder. En dit wonder breidde zich uit..

En op dit geval, dat wij een computer noemden, konden wij ook spelletjes spelen. Zoals patience (wat ik overigens toen uitsprak als patjance). Maar 'dammen op het internet' dat mocht niet, want dat kostte geld.

Wat voor spelletjes hadden we nog meer? Mijn vader had een aantal 'twilight' dvd's. En nee, dat waren geen dvd's over vampiers en mensen die niet kunnen acteren, maar dat waren cd'roms met spelletjes erop. Goofy Skateboarding, Spyro, Ducktales.. noem het allemaal maar op. Superleuk vonden we dat! (en stiekem nog steeds, al moet ik toegeven dat de helft van die spelletjes het niet meer doen)

En toen kwam het moment, dat we eindelijk op internet mochten. Spam bestond nog niet, en je kreeg niet iedere keer van die vervelende pop ups met halfnaakte vrouwen erop. Maar wat deden wij op internet? We maakten hyves aan, waar we al onze foto's op zetten, en maakten we vragenlijsten aan, die onze bff's dan moesten invullen. Met natuurlijk de benodigde afkortingen (HVJ, WJNMK, NTB en meer van die zooi).

En verder.. Habbo Hotel werd populair. Ik vond het vroeger altijd leuk om 'dolls' te maken, van die poppetjes die je dan allemaal kleding aan kon geven enzo. Ook maakte ik websites met kennisnet en goedbegin, en maakten we clubs  aan via de site clubs.nl (ik wilde een van mijn oude clubs laten zien, maar ik kan niet meer inloggen, dus helaas). Ik had er eentje die ik 'dierenbieb' noemde, waar ik mensen wilde helpen informatie op te zoeken over dieren voor hun spreekbeurten. Later werd dit Infobieb.

Later werden het blogs. Ik heb er een aantal gehad, al weet ik die namen of url's niet meer. Habbo Hotel was niet 'cool' meer en de dolls werden kinderachtig. Wat deden we wel nog? Wizardzone en Zweinstein2000. Dat zijn Harry Potter Role Playing Games. Superleuk vond ik dat. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat niet meer doe..

Nog later maakte ik een eigen RPG aan. Ik kreeg alleen geen mensen die mee wilde doen. Hij heette Dollzmania (ofzoiets). Nog later werd het een blog via Tumblr. (die heb ik trouwens nog steeds, en daar zit ik ook weer op, klik hier om daarheen te gaan.

Tumblr was helemaal in het Engels. Ik wilde ook schrijven, en ik had meer de behoefte om dit te doen in het Nederlands. Dus besloot ik een blog aan te maken. Na lang bedenken over een naam (dat is toch echt het lastigste) kwam Blosses eruit. Tadaa!

En nu. Dus nog steeds mijn blog (goh), wat ik nog steeds super leuk vind om te doen. Geen Hyves meer, maar Facebook. Tumblr bestaat dus ook nog. Twitter is er ook bijgekomen, net zoals We <3 it, Bored Panda, 100 Themes Writing, Goodreads...

En verder.. Usernames.. Een aantal die ik nog weet waren ParotGirl, MissMaris..

Op welke websites zaten jullie vroeger vaak?

1 reacties:

Dave zei

MSN heb ik ook nog gehad. En dan om de zoveel dagen de usernaam veranderen. Met tekeningkjes in. Ik verschoot toen ik deze maand las dat MSN er mee stopt. Al die herinneringen alweer.
Mijn vader heeft ook nog Twilight CDs gehad. Ik was die totaal vergeten tot ik het hier las.
Habbo en Tumblr heb ik nooit gehad.

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide