donderdag 15 november 2012

Dromen wat je wilt dromen

Laatst had ik een droom. Dat is niet zo raar, dat gebeurd wel vaker. Maar in deze droom, had ik door dat ik aan het dromen was. Wat ik precies droomde, weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik er 100% zeker van was dat het een droom was, en dat ik wakker wilde worden. Dat lukt echter niet, en dat beangstigde me. Zou dat ook zo zijn als je in coma ligt, of misschien wel als je dood bent? Ik ging maar eens even wat dingen opzoeken..

Goed, ik ging dit dus opzoeken, en ik kwam erachter dat dit een Lucide Droom wordt genoemd. Alleen was deze in een lichte vorm.

Lucide Dromen
Lucide dromen, oftewel Lucid Dreams zijn eigenlijk 'bewuste' dromen. Je hebt door dat je aan het dromen bent, en het is zelfs mogelijk om je dromen te sturen. Je kunt dus eigenlijk zélf bepalen wat er gebeurd. Toen ik erover na ging denken, kwam ik tot de conclusie dat ik dit eigenlijk vaker had gehad. Het sturen van mijn dromen is me echter nog nooit gelukt.

Kenmerken
Er zijn dus blijkbaar een aantal kenmerken waar je op kunt letten, om te zien of je daadwerkelijk een lucid dream hebt. Zo zien je handen er heel erg raar uit, kun je geen dingen lezen, en blijven klokken vrijwel nooit gelijk staan.

Je kunt dus alles doen wat je wilt. Leuk idee, niet? Blijkbaar kun je echter ook je angsten overwinnen en meer dingen over jezelf te weten komen, door bijvoorbeeld met 'mensen' in je droom te gaan praten.


Een bewuste droom heb ik nog nooit gehad. Het lijkt me best wel gaaf, maar tegelijkertijd vind ik het best wel angstaanjagend. Er zijn echter een heleboel websites die je kunnen vertellen hoe je dit precies moet doen. Ik heb zelfs cursussen gevonden.. Het is een beetje vergezocht en zweverig allemaal, maar wie weet, als het echt werkt zou dat wel tof zijn, toch?

bron

Gerelateerd: Keeping a dream diary

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide