woensdag 7 november 2012

DIY: Stuffed Bunny

Dit stond op mijn Day Zero Project lijst. Ik moest een knuffel maken. En dat heb ik gedaan! Hoewel mijn knuffel er niet bijzonder geweldig uit ziet, en het ook niet bepaald moeilijk is om te doen. (Als je kan naaien en knopen kan aanzetten, dan kan je het al, dus zo moeilijk is het niet.) En toch ga ik vertellen hoe. Gewoon, omdat het kan.

Wat heb je nodig? Een of twee lappen stof (of een oud overhemd van je vader, dat kan ook), een vel papier, garen, knopen voor de ogen, spelden, een naald en watten of iets anders om je knuffel mee op te vullen.

Ik ben begonnen met mijn knuffel te tekenen op een vel papier, en dit vel papier vast te zetten op beide lappen stof met de spelden. Het ziet er nu uit als een voodoo konijn, vind je niet?


Vervolgens ga je het uitknippen en het vel papier weghalen. De twee lappen stof in de vorm van het konijn, heb ik weer aan elkaar vast gezet.


Voor de ogen heb ik twee knoopjes gebruikt. Die heb ik vastgezet op de manier waarop je normaal gesproken een knoop vast zet. goh. Het mondje kun je niet zo goed zien, maar dat is gewoon een X die ik erop genaaid heb.


 
En dan als laatste: Je naait je pop dicht en je propt er de watten tussen. Je moet wel even goed kijken. Wat ik heb gedaan is als eerste een pootje genaaid, daar de watten in gestopt, en zo verder. Is ie helemaal opgevuld en dicht? Dan is hij klaar!

Ik vond dat mijn konijntje wel wat accesoires mocht hebben. Ik heb geen stof meer in een andere kleur, dus een shirtje/broekje zit er niet in. Maar misschien dat ik dat later nog ga doen. Voor nu besloot ik hem wel een sjaal te geven. Heel simpel,door drie stukjes touw te pakken in verschillende kleuren, en dit te vlechten.


Et voila! De knuffel is klaar!


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide