dinsdag 6 november 2012

Boeken die je echt moet lezen (en die ik nog niet gelezen heb)

Lezen is leuk. Er zijn een hoop mensen die dit met me eens zijn. Er zijn - helaas- ook een boel mensen die hier heel anders over denken. Lezen is zonde van je tijd, je kan beter een film kijken, dat gaat sneller, zeggen ze dan. Kan best, maar ik vind lezen leuk. En er zijn nu eenmaal wat boeken die iedereen gelezen moet hebben.

Dit zijn een aantal boeken die daarin ook thuishoren. Ze staan toevallig ook nog op mijn to-read lijstje. Erg he, dat ik ze nog niet gelezen heb. Maar ik doe m'n best!

Jane Austen
Het maakt eigenlijk niet eens uit welke. Je moet gewoon minstens één boek van Jane Austen gelezen hebben. Dit, omdat iedereen deze boeken wel kent, of er in ieder geval van gehoord heeft. Pride and Prejudice, Sense and Sensibility. Does it ring a bell?

Charlotte Brönte - Jane Eyre
Weer zo'n boek die iedereen wel kent. En wederom Engelse literatuur. Waar het verhaal over gaat? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar het is wel weer typisch zo'n boek dat je moet hebben gelezen.

Lewiss Caroll - Alice in Wonderland
Iedereen kent dit verhaal. Ken je het niet, dan leef je echt onder een steen. De meeste hebben het boek echter niet gelezen, en kennen alleen de Disney film, of de versie van Tim Burton. Dit is echter wel een goed boek, dat je moet hebben gelezen. Er zitten namelijk zo veel woordspelingen in en dat soort dingen, althans dat heb ik dus gehoord. Zeker een must-read. Maar dan wel in het Engels.

Charles Dickens
Ik denk dat Oliver Twist wel een naam is die jullie bekend voorkomt. En A Christmas Carol kennen jullie ook ongetwijfeld. Wederom, de namen en films zijn bekend, maar of de boeken ook gelezen zijn? Charles Dickens is ook een schrijver waar je gewoon minstens één boek van moet hebben gelezen, maar liever allemaal.

William Shakespeare
Romeo Romeo, wherefort art thou Romeo? Deny thy father and refuse thy name. Or if thou will not, be but sworn my love.
To be or not to be, that's the question

De meest bekende quotes kent iedereen wel. En anders de naam van deze schrijver wel. Oorspronkelijk zijn deze verhalen natuurlijk toneelstukken, en dat maakt ze wel wat lastiger om te lezen. Of juist leuker? Het is een uitdaging, die ik graag aan wil gaan.


Hebben jullie deze boeken gelezen? Of staan ze op jullie to-read lijstje, net zoals bij mij?


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide