zondag 27 mei 2012

Een weg naar een totaal nieuwe wereld [4/4]

Het laatste deel van het eerste hoofdstuk van Tot op het bot van V. Valentina is eindelijk hier! Hier kun je deel 1 2 en 3 vinden.

Een weg naar een totaal nieuwe wereld [4/4]
Als ik de badkamerdeur open, kijken de drie meiden op van hun studieboeken. 'Vanwaar die make-up?' vraagt Emily.
'Dat doe ik altijd als ik heimwee heb,' lieg ik, terwijl k mijn best doe een beetje een treurig gezicht op te zetten.
'En die schoenen?' vraagt Louise, die er duidelijk niets van begrijpt.
'Die zijn nieuw, ik wilde ze een beetje inlopen,' antwoord ik braaf. En ik loop naar de deur van onze slaapkamer.
'Waar ga je heen? Het is al bijna tien uur.' zegt Melissa een beetje bezorgd en ik weet dat ze twijfelt aan mijn leugens.
'Ik zal wel meegaan,' zegt Melissa terwijl ze haar studieboek dichtslaat. 'Dan kan ik je precies vertellen waar je wel en niet mag komen'
'Nee, ik ga alleen.' zeg ik scherp
'Maar-' Melissa kijkt een beetje angstig terwijl ik een zo arrogant mogelijke blik op zet.
'Melissa krijgt problemen als jij dingen doet die niet mogen,' komt Louise op voor haar vriendin.
'Dat is dan jammer, doei!' Ik gooi de deur achter me dicht. Het liefst ga ik nog even terug om de reactie van mijn kamergenoten te zien. Ik doe het niet. Ik loop de trap af richting buiten, op weg naar de eetzaal.
'Je bent te laat,' zegt Cameron plagerig als ik aan kom lopen. Ik lach. 'Je had die verbaasde gezichten moeten zien toen ik zei dat ik 'rust' nodig had.' De meiden lachen.
Dan wijst Scarlett naar mijn jas. 'Het was de bedoeling dat je een beetje feestelijk zou komen.'
'De schoenen zijn wel vet.' mengt Jane zich in het gesprek terwijl ze naar mijn goud glitterende high heels van Louboutin wijst. Ik glimlach. 'Wacht maar tot straks mijn jas uit gaat.'
'Oe!' joelt Scarlett.
'Zullen we maar gaan?' vraagt Alyson. Scarlett knikt en we lopen op onze hoge hakken over het terrein. Op weg naar ons feestje. Mijn feestje.


Dit is het einde van het eerste hoofdstuk. Wat vinden jullie er van, tot nu toe? Hieronder kun je een reactie of een tip geven aan V. Valentina.

3 reacties:

kelly zei

super! ben benieuwd hoe het afloopt! :)

Carlijn zei

Leuk!

Anoniem zei

echt super leuk!!! xx

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide