zondag 15 april 2012

Directed by ... Tim Burton!

Een nieuw onderdeeltje op mijn blog! Dit is óf Directed by.. of Starring.. Meestal zal het starring worden, waarin ik naar één bepaalde acteur of actrice kijk, en dan verschillende films ga beschrijven waarin hij/zij gespeeld heeft. Dit keer is het Directed by.. omdat het over een regisseur gaat. Namelijk: Tim Burton

De meeste mensen kijken niet naar de naam van de regisseur, als ze een film uitkiezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet doe. Toch is Tim Burton mijn absolute favoriete regisseur. Zijn films hebben altijd een beetje dezelfde stijl, je kunt ze eigenlijk altijd herkennen. De bekendste films van hem zijn Charlie and the Chocolate Factory en Alice in Wonderland. Deze films zijn best bekend, en daarom ga ik hier ook niet verder op in. Ik ga nu kijken naar de wat minder bekendere films..

Sweeney Todd: The demon barber of Fleet Street

Dit is mijn persoonlijke favoriet. De trailer is niet geweldig, maar de film is dit zeker wel! Het gaat over een man, Sweeney Todd. (Gespeeld door Johnny Depp). Hij wil wraak nemen op Judge Turpin, (Gespeeld door Alan Rickman, beter bekend als Sneep in Harry Potter) omdat die zijn vrouw en zijn dochter van hem afgenomen heeft. Todd wordt hierin gesteund door Mrs. Lovett (Gespeeld door Helena Bonham Carter). Todd is een moordlustige barbier, die zijn 'klanten' van het leven berooft. Mrs. Lovett heeft een winkeltje, waar men pasteitjes kan eten. En waar zijn deze pasteitjes van gemaakt..?
Het idee van de film is een beetje apart.. Het is overigens geïnspireerd door een mythe uit Londen, waar het verhaal zich ook afspeelt.
Ikzelf vind het een hele leuke film, vooral de liedjes maken het leuk, terwijl het eigenlijk helemaal geen 'leuk' idee is om mensen te vermoorden en ze daarna in pasteitjes te stoppen.. Toch is het zeker een aanrader..
Mijn cijfer: 8

Big Fish

De hoofdpersoon in Big Fish is Will Bloom. Zijn vader, Edward Bloom, heeft al zijn hele leven een sprookjesverhaal verteld, als zijn levensverhaal. Will gelooft hier natuurlijk niet in, en als zijn vader op het sterfbed ligt, wil hij er eindelijk achter komen wie zijn vader nu werkelijk was. Tegelijkertijd vertelt hij aan zijn kinderen het sprookjesverhaal.
Deze film is zeker een aanrader als je van sprookjes houdt. Het is nogal vreemd af en toe, en heel erg ongeloofwaardig, en dat maakt het juist zo leuk!
Mijn cijfer: 7,8

Corpse Bride

Corpse Bride is een animatiefilm. Het gaat over Victor (met de stem van Johnny Depp) die gaat trouwen met Victoria (met de stem van Emily Watson). Wanneer hij in het bos zijn huwelijkgelofte oefent, doet hij de trouwring om een takje van een boom. Dit, is echter geen takje. Het is de vinger van Emily (met de stem van Helena Bonham Carter). Emily is een lijk dat door haar verloofde is vermoord. Wanneer Victor de ring om haar vinger schuift, zijn zij dus eigenlijk getrouwd. Hierdoor wordt Victor mee gesleurd in de wereld van de doden. Hij moet kiezen, blijft hij hier met Emily, of gaat hij terug naar Victoria?
Normaal gesproken hou ik niet zo van animatiefilms. Deze is echter wel erg leuk om te zien. Een aanrader voor jong en oud!
Mijn cijfer: 7

Dit waren 3 van mijn favoriete films van Tim Burton. Ze zijn alle drie erg verschillend, maar hebben toch dezelfde kenmerken in de films. Die kenmerken maken het juist weer échte Tim Burton films, en dat is juist zo leuk. Een voorbeeld hiervan is Helena Bonham Carter, zij zit in álle films van Burton. Dat is ook niet zo gek, want ze is zijn vrouw..

Overige aanraders: Alice in Wonderland, The Nightmare before Christmas, Charlie and the Chocolate Factory en Edward Scissorhands


0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide