woensdag 25 januari 2012

DIY viva pinata


Aangenaam kennis met u te maken! Mijn naam is Sjako, de SuperSchildpad. Ik ben een ontzettend leuke pinàta. Als je hard genoeg slaat, zullen er snoepjes uit mij te voorschijn komen! Wil je weten waar ik van gemaakt ben? Lees dan verder voor het gehele verhaal.

Ik wilde vorig jaar al graag een pinata maken, maar ik bleef het telkens uitstellen. Nu besloot ik hem toch eindelijk te gaan maken voor mijn 17e verjaardag. Het maken is niet zo ontzettend moeilijk.

 
Dit lijkt nog echt nergens op.. Maar dit is wel hoe je moet beginnen. Je pakt een ballon, blaast deze op, en doet een aantal lagen papier maché eromheen. Zorg ervoor dat je de ballon niet te hard opblaast, want dan klapt ie gelijk als je er iets op plakt. (Dit was bij mij de eerste keer gebeurd). Je moet zo'n 3 of 4 lagen erop aanbrengen. Voor de pootjes heb ik lege wc rollen gebruikt, en voor het hoofd een kleinere ballon. Hou wel een kleine opening in het papier maché, er moeten namelijk nog snoepjes in!



Zo zag hij er toen uit. Het was mijn bedoeling om een paard te maken, maar toen ik klaar was met de papier maché, leek het ontzettend veel op een schildpad. Dat is nog wel zo origineel! 


Ik heb mijn schildpad beplakt met gele vouwblaadjes. Zo lijkt het net alsof hij schubben heeft, en het is een stuk vrolijker dan dat saaie krantenpapier.

Nu moet de pinata drogen. Ik heb hem ongeveer 3 dagen laten drogen. Just to make sure.. Af en toe omdraaien is een goed idee, zo droogt de onderkant ook goed op.
Wanneer hij goed gedroogd is, kun je de ballon kapot prikken. Als je te weinig papier maché eromheen hebt gedaan, zal hij in elkaar zakken, dus let op dat je er genoeg lagen omheen doet! 
Nu de ballon kapot is, kun je de snoepjes erin doen, je hebt nu namelijk gewoon een papieren omhulsel. Als de snoepjes erin zitten, maak je het gat weer dicht (dit kan ook weer met papier maché) en dan kun je hem nog verder versieren!

Ik heb mijn schildpad versiert door hem ogen en een mond te geven, en een schild van oranje crêpe papier.

Om zijn nek hangt nog een bordje met zijn naam:
Sjako, de superschildpad!

0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide