zondag 21 augustus 2011

Dagje Amsterdam



Ik ben weer eens in Amsterdam geweest. Dat was lang geleden, de laatste keer dat ik daar was, was ik een jaar of 5/6 en gingen we naar Madame Tussauds. Jammer genoeg kan ik me daar niet veel meer aan herinneren, omdat dat weer even geleden is. Het kan ook komen, doordat ik toen alles aan elkaar gekrijst heb, omdat er een of andere sinterklaas uit het plafond kwam. Dit keer zijn we er ook geweest, en nu heb ik wel rustig kunnen rondlopen en alles kunnen bekijken.Hier even een kort stukje voor degenen die er ook al een hele tijd niet meer zijn geweest.



Bij de ingang stond een ontzettend lange rij. Gelukkig hoefden wij daar niet te wachten, want we hadden via internet al kaartjes gekocht. Als je nog van plan bent om ernaar toe te gaan, moet je dat zeker doen. Anders sta je alleen al een uur in de rij om kaartjes te kopen..
Maar goed, in de hal stond al een wassen beeld. Deze was van Jack Sparrow. De mensen die in het museum werkten, maakten een foto van ons, die we later in het winkeltje konden kopen voor €8,-

              
Daarna konden we in de liften. We gingen naar boven om daar naar een verhaal te luisteren. Er kwam een grote wassen pop naar beneden, vanuit het plafond. (Dat was waarschijnlijk ook hetgene waar ik als klein meisje zo van geschrokken was, ook al leek het in niets op sinterklaas..)
In de volgende kamer stonden beelden waar je mee op de foto kon. Deze waren van Nederland in de Gouden eeuw. Rembrandt van Rijn was een van deze beelden.
Hierna kon je naar boven lopen waar ook weer een verhaal werd verteld. Dit was jammer genoeg niet zo interessant, en de meeste mensen waren meer benieuwd naar de kamer ernaast. Dat was namelijk de martel kamer, en we hoorden daar allemaal mensen gillen.

Je hoefde gelukkig niet door die kamer heen. Daar was ik heel blij om! Mijn zus was er wel in gegaan, maar ze kwam snel alweer terug. Het was in die kamer helemaal donker, dus je zag niks. Ook liepen er mannen rond, die heel eng geschminkt waren. Zij kwamen naar je toe om je te laten schrikken.
                     


Hierna kwamen alle wassen beelden waar je mee op de foto kon. Lady Gaga, Michael Jackson, President Obama.. noem het maar op..


Ook kon ik het natuurlijk niet laten, om na dit museum nog te gaan winkelen. Zo groot is het niet, dus hadden we nog tijd zat. En omdat we toch in Amsterdam waren.. Toch heb ik hier wel een beetje spijt van.. Ik was aan het sparen voor een elektrisch gitaar, maar nu zal ik dus nog langer moeten sparen. Maarja, ik kon het gewoon niet weerstaan! Allemaal winkels die wij hier niet hebben, zoals de Berschka, en alle winkels waren zo groot! Er was zelfs een H&M met 5 verdiepingen!



0 reacties:

Profile

Mijn foto
Mariska
Dit is een blog van een meisje van 18, genaamd Mariska. Over fashion, fotografie, boeken, muziek en nog veel meer! Follow me, if you like?
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Labels

Bloglovin

Follow Blosses

Goodreads

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Mariska has read 0 books toward her goal of 100 books.
hide